Wednesday, September 12, 2012

Dugaan !!!!! Cabaran !!!!!


Greeting Text

Tiba2 berminat nak buat entry ni. Secara umumnya, semua manusia ada banyak dugaan dan cabaran dalam hidup mereka. Tipu la kalau ada manusia yang takde dugaan dan cabaran. Sedangkan Nabi lagi ada cabaran, takkan kita takda kan? Okay, cabaran dan dugaan ni banyak segi2 nya. Contoh, cabaran dari segi belajar, berniaga, dan macam2 lagi lah. Tapi setiap manusia ada cara yang tersendiri untuk kita menempuhi dugaan atau cabaran yang Allah uji.. Memang kita akan mengeluh jika di beri ujian, tapi kalau diberi nikmat, ada ke kita mengeluh? Nampak sangat kan manusia ni macam tak pandai menghargai atau dengan kata lebih matured lagi, mensyukuri nikmat yang Allah bagi.. Kita kalau dah dapat sesuatu yang kita nak, ada ke kita cakap Alhamdulillah? Erk, mungkin ada bagi sesetengah orang. Tapi, rasanya jarang jumpa orang macam tu..


Jadi senang cerita, Hajar nak buat kesimpulan yang kita akan lupa akan Allah S.W.T bila kita senang, dan akan ingat bila kita dalam keadaan susah. Jadi seharusnya, kita mesti sentiasa ingat akanNya, tak kira la susah senang. Kerana Innalillahi wainna ilaihi roji'un (DaripadaNya kita datang, dan kepadaNya juga kita akan kembali).


Okay, tu saja entry kali ni. Maaf jika ada yang tersilap, sila perbetulkan lah ye. Kita semua belajar dari kesilapan. Tak salah mengingati antara satu sama lain. Hajar pun bukannya perfect sebenarnya. Hehehe. Jangan tersinggung..... LARI DULU !! bye ~


0 comments :