Saturday, October 12, 2013

Yang PERTAMA tak semestinya yang SELAMANYA…

Greeting Text



Boleh ke sume org trime kenyataan tu??  

“Arrgghhh… mana mungkin yang PERTAMA bagi aku nie bkn yang SELAMANYA bagi aku…aku seorang yang setia..!!!” 


namun, sebenarnya bukan soal kesetiaan yang cuba hajar rungkaikan…sebaliknya…

“Kau cinta PERTAMA ku wahai kekasihku…Kaulah segalanya bagiku…”
“Awak adalah yang PERTAMA bagi saya…dan awaklah yang terakhir bagi saya…”
“Pilihan PERTAMA saya adalah …. Dan saya sangat yakin dgn pilihan ini kerana sume org ckp yang pilihan PERTAMA adalah pilihan yang terbaik…”

Sebut je tentang yang PERTAMA, hajar yakin dan amat2 pasti ramai yang akan terfikirkan segalanya tentang yang pertama…pengalaman PERTAMA masuk sekolah…pengalaman PERTAMA p temuduga, pengalaman PERTAMA kne denda dan banyak lagila…sume org ada YANG PERTAMA dalam hidup mereka…dan berdasarkan apa yg hajar rasakan, sudah semestinya setiap org pasti akan merasai ‘CINTA PERTAMA’ dlm hidup mereka…kan?? Sama ada kwn2 pun pernah merasainya atau tidak, biarkan ia…kerana bak kata Siti Nurhaliza…BIARLAH RAHSIA…


Org kata dari mata turun ke hati…org kata cinta itu hadir dari pandangan mata yang PERTAMA…btol ke? Ada ke gitu?? yelakan,mstila ada…kan ada istilah cinta pandang PERTAMA…urmm...jadi sumenya tentang yang PERTAMA…setiap perkara yang PERTAMA pasti akan dirasakan sebagai perkara yang terbaik dlm hidup hampir setiap orang…



….sebab….

Yang PERTAMA itu indah…Yang PERTAMA itu sejati…Yang PERTAMA itu yg terbaik…Yang PERTAMA itu selamanya…dan nak dipendekkan kata, yang adalah SEGALANYA… sume orang cakap mcm tu…sume orang kata yang PERTAMA mustahil untuk dilupakan…

Tapi…pernah atau tidak kita sama-sama berfikir walau sejenak bahawa sememangnya panas x semestinya sampai ke ptg,sebaliknya…tengah hari yg kebiasaannya panas tidak mustahil akan hujan…

Kerana kadangkala yang PERTAMA itulah yang akan melukakan…yang PERTAMA itu jugalah yang satu hari nanti mungkin akan meninggalkan dan yang PERTAMA itu tidak mustahil akan mendatangkan kehampaan…

Jadi, apa yang ingin hajar kongsikan dengan kwn2 adalah jika pilihan PERTAMA anda adalah pilihan yg menghampakan, maka ia seharusnya dijadikan iktibar juga pengajaran dalam hidup kita…jangan dikenang lagi yg PERTAMA hinggakan yg KEDUA menjadi mangsa dan terabai begitu sahaja...sebaliknya, cubalah utk lebih menghargai dan menjaga sebaiknya yg KEDUA dlm hidup anda itu kerana anda harus menerima hakikat kebenaran bahawa

yg PERTAMA x semestinya yg SELAMANYA!!!!


1 comments :

sYiRa LoKMaN said...

dtg follow blog awakk :)
btw..
terjah sini yeee...
This is my personal blog,
Syira tulis tentang diri sendiri, hal sosial dan persekitaran + perspektif Islam,
fashion, resepi, tips blogging and giveaway.
like page saya juga..ade di sudut belah kanan :)

http://syiralokman.blogspot.com/